Reklamation & Garanti
Ledlensers produkter är tillverkade för att hålla, men det kan självklart uppstå situationer där produkten inte lever upp till förväntningarna.
Viktiga punkter vid en reklamation
• Reklamationer ska enligt Konsumentköplagen riktas mot säljaren eller försäljningsstället, det vill säga där produkten köptes.
• Du är skyldig att uppvisa köpbevis (kvitto eller kontoutdrag) med köpesumma och datum för att kunna använda dig av reklamationsrätten.
• Om reklamationskravet ska riktas mot Ultimate Nordic (Ledlensershop.se) måste du skicka ett e- postmeddelande för att registrera ditt garantikrav: info@ledlensershop.se
Alla Ledlenser produkter genomgår ordentliga tester innan de blir tillgängliga för försäljning, därför kan vi ge dig en längre garantitid och större trygghet när du köper vår produkt.
• 3 års garanti gäller på material- och produktionsfel.*
• Du får ytterligare 4 års garanti när du registrerar produkten, vilket ger dig 7 års garanti i det fall du har registrerat produkten.*
* Gäller endast produkter som är köpta efter september 2015. Generellt sett utelämmnas defekter på batterier, hållare, fodral, fjärrkontroller, färgfilter, stämplar samt ytbeläggning.
Så här registrerar du din produkt
Det går endast att registrera orginalprodukter som har ett registreringskort.
- Skanna in QR-koden på registreringskortet med din smartphone eller skriv in URL:en i webbläsaren.
- Fyll i informationen som efterfrågas på registreringssidan.
- När det är slutfört får du ett bekräftelsemejl som du kan läsa igenom och kontrollera.